Just do it!

Just do it!

lördag 11 oktober 2008

Murrig målad massproduktion...

Hej mina vänner!

I dag är jag så himla rastlös.
Satte mig här eftersom jag
känner mig inspirerad att skriva, förmedla...
men får liksom inte ut det hit!


Undrar om det är så att när jag är kreativ, som jag varit den sista tiden, då trängs tankarna åt sidan, på nåt sätt.
Känns som huvudet snart sprängs av alla tankar, som vill ut, men hittar liksom inte kanalen!

Vad vet jag..?! Men jag tror nästan det..:)

Så denna lördagshälsning, blir inte roligare än detta och bestämmer mig för att det är positivt..;)

Och så fortsätter jag min "murriga målande massproduktion"...och hoppas huvudet håller..;)

Tills nästa gång, Lite bilder...

småplock i en urna,
tillsammans med mitt Tradera fynd från...
"Lilla huset på prärien".:)

visst är den fin...:)och så gårdagens påse...


här på soffan...
nu som bordsduk!
Till slut, ljus i en korg...
tillsammans med massa saker som just nu fyller mina dagar.



Den bästa dagen till er alla mina underbara vänner!
Må livet leka runt er denna härliga hösthelg...

Kram...

14 kommentarer:

hagagården sa...

Jätte fint du har målat på tyg,jag målar också på tyg o det är så roligt.
ja man kann skäna sig lite förvirrad av alla ideer man har i huvudet,man blir lite trött i bland
ha det gott
ninni

rosenskära sa...

Hej vännen, skönt att höra att det finns fler än jag som gör så. Sysselsätter sig, menar jag. Pysslar och petar och håller på.

Fast mina tankar lämnar mig aldrig ifred så jag får helt enkelt låta dem fara omkring. Förr eller senare tystnar de väl.

Varmast kramen /Lena

lottens vita och gröna sa...

ohhhhhhhh njuter sanslöst av vackra bilder, så nu är du med sifon, letar men alla är såå¨dyra! dina alster är ljuvliga, tror du skulle kunna göra stoooora slantar på tradera med det ljuvliga!
ha det bäst!

varmkram lotten

Lärarbostaden i grönskan sa...

Hejsan!

Vad glad jag blev när jag såg att just DU lämnat en kommentar till mig. Jag har läst din fina blogg i några månader och tycker att du är en stor personlighet här i bloggvärlden. Jag känner mig extra hedrad, med tanke på att du sagt att du läser alla kommentarer och blir jätteglad för dem, men inte så ofta kommenterar själv!Tack för gulliga ord! Det som var lite konstigt var att jag precis satt och försökte fördjupa mig i Islands finanskris ( jag är SO-lärare) när jag tog en liten paus och kollade mig blogg :) Hoppas att det löser sig för dina landsmän... Titta gärna in hos mig någon mer gång!

Stora, stora kramar från Amanda

Monica sa...

Hej och tack för en otroligt fin och härlig blogg, dina bilder/ditt hem är helt underbart.

Kram Monica

Pysseljunkie sa...

Jag känner igen mig i det du skriver att man har så mycket i huvudet när man känner sig kreativ. Det känns som att jag vill göra så mycket, men allt bara virrar runt i hjärnan så jag inte vet vad jag ska börja med först! Vilket ofta resulterar i att jag behöver göra tvärt om - bara ta det lugnt en stund. Då plötsligt brukar bara den bästa idén komma fram. :)
Men det är jag det. Lite konstig ;P

Du har en så himla fin blogg förresten! :)

Kram Sophie

♥ Pia... sa...

Hej...att måla på tyg är nåt jag vill prova på har bara inte fått den där berömda ...ur vagnen än:).väldigt fint det du gjort..får studera lite mer ..har du nån beskrivning på HUR du gjort?..på tal om ideér som trängs i huvudet..visst man blir trött och förvirrad..men som jag tycker så är det tur att man kan pyssla och låta ..dessa tankar vifta runt lite som de vill själva..för att sen komma ut i nån fom som för det mesta blir nåt bra av..men ibland så..ja du vet:)..ha en trevlig fortsättning på helgen iallafall...kram..PIA

"M" sa...

Din verk är helt superunderbara...du kan ju sälja sånna...jag vill ha!!!!kram

vosgesparis sa...

I really like your new picture on the head of your blog.. you seem to habve a beautiful color on your wall... did you paint it with some brand color I might know??

Bente sa...

Hei Goa:)

Sååå koselig å høre fra deg:)
Skal si du er flink å sy ! Hvordan maler du disse bokstavene,er det på frihand?

Takk for tipset om "idemarkeriet",var inne og så litt der,så mye fint man kan lage:)

Det er herlig å se på sidene dine,du er så kreativ!!!

Her går livet opp og ned...mye som må ordnes når man blir separert...men det går fremover...har ikke hatt den store energien til å gjøre ting,men har jo mye i hodet...så , jeg venter bare på et kikk:)

..Ja,trist hvordan det går i Island nå...må jo bare håpe at ting snur....

Du må ha en kjempefin uke,og kos deg med dine kjære:)

Mange klemmer fra meg:)

Viola sa...

Underbara bilder du visar, sifonen så vacker, visst sjuder kreativitetn på bloggarna, det är så härligt att läsa vad alla har för sig och så får man ett tips här och där, ha det bra i veckan som kommer, kram VIOLAN

Lilla huset på prärien sa...

Åh Goa! Den blev ju superfin där hos dig :) Så snyggt det är när man ser lite vatten som finns kvar där på botten. Och grymma saker gör du - ett alldeles ypperligt sätt att kanalisera sina tankar/idéer sådär tycker jag ;)

Stor kram till dig!

Jenny

Inspiration i vitt sa...

Hej Vännen, tänk att ibland är det så skönt att bara få tränga undar tankarna genom att göra en massa saker,
jag menar man har dom ju ändå och de kommer ändå fram förr eller senare,
hur som helst så kan det ändå vara skönt att få vila i tanken.
Ja du fortsätter att producera ser jag ,
ja det är ju de mest underbara saker du gör,
vilket härligt stim du är inne i det fullkommligt bara flyger ut saker hos dig.

Din välkommstbild eller vad det heter är så inbjudande och vacker så att det inte är klokt, kanske att jag oxå ska ha en ny så småningom.

Ha en härlig söndag kväll och kram på dig/Ingela

idémakeriet sa...

Jag glömde ju att säga till dig att jag tycker din välkommen bild är så otroligt fint. Helt rätt arrangerat och i en härlig färg kombination.
Du har gjord vackra stilleben av dina saker du köpte hos mig, roligt.
Ha det så gott och en stor kram på dig.
Gerda