Just do it!

Just do it!

måndag 7 september 2009

-"Hej mamma, hur är det"?
-"Jo, tack det är bara bra, jag ändrar".
-"Ja, jag vet, Daniel sa det, eller han sa...Vår mor förstör vårt hem ännu en gång"...*ler*
-"Jaha, han ville i alla fall inte hjälpa till.
-"Nej, jag vet, han sa att denna gången vägrade jag, nån måtta får det ändå vara. Snart hittar man inte varann här hemma".

Ja, mina vänner, så lät det i förrgår när jag pratade med min dotter..:)
Alltså till viss mån kan jag väl kanske hålla med, ja, eller typ. Eller nej, jag ångrar mig.
Allt handlar jo, egentligen om den där köksö kärleken, ni vet.
Jag vill ha! Men det har inte gått värst bra alltså. Fast jag glider lite lätt in på ämnet så fort jag ser minsta lilla chans...
T: Oj, vad det regnar.
G: ja, nu vore det minsann bra att ha köksö.
T: Vad gör du?
G: Tittar på köksön i datorn.
T: Åh, så skönt det vore att åka utomlands nu.
G: Åh, så skönt det vore med en köksö nu
T: Nej, men nu så åker jag och tränar...
Och jag får fnatt...."har jag fullkomligt tappat greppet om mannen"?!?!?
Ja, ni hajar. Denna ö finns med i de flesta meningar jag uttalar för tillfället. Och om det går länge till, så kanske jag ångrar mig. Jag kanske blir den stora köksöhaterskan?!? Jag menar vad vet jag! Förutom att jag vill inte veta, för så långt får det inte gå. Och även om det gick så långt så skulle jag ändå leva med den, för den ska in. Så är det bara..:)
Och när han åkte och tränade, brann min skalle av hur jag skulle få nåt att hända i detta projekt. Nåt tungt! Jaaaa, nåt tungt skulle det bli! Det är det tråkigaste i hans tycke när det gäller mina omplaceringar..:) Alla mina tunga skåp som jag älskar och ska flytta på hela tiden. Så när han kom hem då var postskåpet i fönsterrummet urstädat och jag påpekade med ljuva ord och smord stämma, efter att ha serverat kaffe och bullar...
-"Älskling, jag tänkte ändra lite sen, vill få ner postskåpet, eftersom jag vill få mera plats i rummet däruppe".
Ser hur han liksom funderar på en flyktväg. Hur han tror att han med ett nafs kan försvinna..:) Men, men...sånt händer ju bara i sagor!
So up we go! Och som sagt, Daniel ville inte hjälpa till. Och då trodde förstås min älskling att det inte skulle bli nåt. Men, ser ni, där trodde han fel. Jag glufsade i mig mängder av spenat och Whips...skåpet åkte nerför trappan i en sann Karl Alfreds anda.
Och nu står det där i köket och jag har nackspärr och är dålig i magen, förbaskade spenat!
Fast något som är värre än det är att, nu gillar han, skåpet så mycket där i köket att han uttalade följande ikväll...-"Men så fint det blev. Nu behöver vi ju verkligen ingen köksö"
Då mina vänner, då kände jag hur gränsen var nådd och det verkligen kokade i min numera ganska så stora kropp. Så jag viskade några välvalda små ord i hans öra.
Och vet ni vad...inom tre minuter var han där och mätte på mina planer om min...köksö..:)))))
Vad jag sa?...ja, det får ni själva luska ut..;)
Fortsättning följer...

Lite bilder av samma vägg fast i annan färg i varje fall...och ni ser att man har inte roligare än man gör sig..:)))


Och så lite från projekt fönsterrum..:)



Mängder av varma tack för alla underbara hälsningar!
Puss o kram och massa massa lycka till er alla mina underbara
...

KRAAAAAAAAAM

23 kommentarer:

Anonym sa...

Ha ha, jag älskar att läsa dina inlägg. Vad fick honom att börja mäta och dona för en köksö???
Har du aldrig funderat på att skriva en bok, du har ju en gåva, vårda den och gör något av den.
Kram Bodil.

Ett Vitare Hem sa...

hahaha åh vad jag skrattade när jag läste dina rader, för hur många av oss har inte samma lilla dilemma med våra män ;o)
Ha en jättfin dag!
Kramis/LenaS

pysseltanten sa...

Hihi...undrar vad du viskade?...=)))
Ibland e dom smått omöjliga domdär männen...
Ha en fin dag, vännen...
Kraamizar Git

Hem och Lycka sa...

Haha, en muta av nåt slag kan jag tänka?

kram

Made in Persbo...Carina sa...

Vilket underbart postskåp! Ett sånt skulle jag velat haft som förvaring av allt mitt pyssel....nu tror jag inte att du skulle vilja göra dig av med det nån gång, men OM du skulle få för dig att sälja det så vet du var du kan nå mig!

Puss och kram goa Gua!
/Carina

Anci sa...

Hej !
Vilket underbart, fint skåp med lika underbart innehåll du har !!
Det är väl en rättighet att få ändra sig lite då och då. Förändringar är bra.

Vad kan du för magiska ord ? :D

Stor kram
Anci

LantlivsAnette sa...

Halloj där !!
Jaa, du är ju för rolig du..hii..hii..men visst är det ju så, man får som man vill tillslut, kvinnlig list !!!
Ohh så vackert skåpet är, jag kippar efter andan..
Du kan du..
Ha nu en toppendag
Kraam Anette

Mitt hvite hus sa...

Herlig siden din er blitt Guà... jeg liker den virkelig...

Du skriver bare så herlig... det er nok gjerne slik i mange hjem tror jeg.. men man får overtalt de etter hvert... ha en fin dag vennen... Klem Kerstin

Rummet för välbefinnande sa...

Du är allt för härlig du! Så gott jag skrattat och jag har verkligen sett hela scenariot framför mig. Du kan verkligen konsten att förmedla du :-)
Tänk när jag scrollade här så såg jag bilden från tävlingen du var med i, om sovrums-temat. Snacka om välbefinnande......... Blir lika lycklig varje gång jag ser den bilden. För mig är du "dröm-stylisten" så tvivla aldrig på din gåva. Däremot så kan det vara bra ibland att gå in i hjärtetrakten och känna efter om du tror att du behöver leva upp till alla våra förväntningar och att det släcker dig lite. Om det är din egen, inre brinnande längtan efter att jobba med styling, om det får ditt hjärta att sjunga så vet jag ingen som kan styla och förmedla känsla så oerhört bra som du gör. Du förstår du har det där extra och förmågan att få oss som sitter framför datorn, eller med tidningen i handen, att KÄNNA!!!! Det är verkligen en gåva.
En stor kram till dig!
Mia

Sanna sa...

Vilket underbart skåp, med så vackert innehåll!!Haha..kvinnlig list.
Kram, Sanna

gittan sa...

Ojojojojoj... du är bara för härlig! När jag går runt med tumstock, penna och papper då önskar min man att han inte kommit hem från jobbet "ler" Det brukar betyda att hans fru funderar på att flytta en vägg eller så. Just nu måttar hon på ett uterum (men det har jag inte vågat berätta än)Men jag kan förstå att familjen din har svårigheter att hitta sakerna i huset, men det bjuder du väl dem gärna på.
Ha en underbar dag / kram gittan

Pysselpalatset sa...

Tänkte skriva att du borde kåsera i någon tidning... för jag bara dööör av skratt och återhålna fniss, när jag läser dina inlägg... Men jag gör inte det för alla andra har redan sagt det...
Fantastisk början på dagen... kram Guá från en trogen läsare Jeanette. hoppas dagen Din innehåller fullt av möjligheter..

Mejrams! sa...

Ja, vad jag småskrattade för mig själv när jag läste ditt inlägg. Vilket snyggt skåp och vilken ursnygg kulör, vad bra att det inte har blivit vitmålat och du, jag tror jag kan ana vad du viskade i örat. Kram Merja

MODERN COUNTRY sa...

Hahaha, jeg dør av latter!! Hvilken herlig start på dagen og lese dine innlegg!!

Det er ikke lett og bearbeide mannen i huset har jeg selv erfart så jeg kjenner meg så godt igjen. Jeg gikk nesten i ett år og hvisket i alle kroker om at det hadde blitt sååååå fint med en ny sofa. Og jeg vet ikke hva som hendte. Men en dag sa han selv plutselig at det hadde vært fint og skifte den ut, og at kansje en ny sofa hadde gjordt seg. HVA???? Endelig ble "Arbeidet" mitt belønnet. Ja, og innen 3 uker har jeg den altså..(har lengte hele sommeren)
Undrer hva du hvisket til din mann, det kunne kanskje ha hjulpet oss andre littegrann, fniss

Håper alle dine ideer blir gjennomført så du får din etterlengtede kjøkkenøy!! Det er jo så utrolig pent.

Ha en underbar dag Gua, håper solen skinner!!

Klem Aina

katarina sa...

Men himmel o milda makaroner!!!!
Jisses vaaaaaaad fint!!!
Hur många underbara skåp har du eg.???
Stod där inte nyss ett underbart vitt???
Det där var snäppet underbarare...ååååååvad fint med alla de där facken...
Viiiill haaaaaaa!!!
Tror du jag kan byta ett underbart badkar som för övrigt redan står hos dig mot det där???
Och jag ser ju framför mig hur fint det kommer bli med den där köksön.....
Skulle gärna vilja veta vad du sa som fick sån fart på honom....det behöver nämligen hända en hel del i mitt kök också...;)
KRaaaaaaaaaaaam och tack för att du delar med dig i dina underbara texter!
Katarina

Wee Mary sa...

Ljuuuuvligt med humor & inspiration i samma inlägg.
Ta vara på dina vackra ord, gör något med dem.
Låt ännu fler få ta del av dem.
Kram till dig.
/Marie

Viveka i Bläckhornet sa...

Hahahaha....älskade vännen!

Förstår ju att han smälte när han hörde din ljuva stämma :)

Tur vi är skapta med vår kvinnliga list vår kvinnliga list.Skåpet är ju grymt vackert.

Kram Viveka

bikim sa...

Beautiful pics! love the ones on the books and frames! Have a lovely day,
Rosa

Lotta "EnVilsenLoppa" sa...

Jo , jo jag kan bara tänka mig va du sa :
- Ska det bli några hrútspungar på julbordet i år eller vill du nöja dig med bara sån där svensk grisrumpa ;-)
Då blev det fart på mannen vill jag lova ;-)
Det blev jättefint med skåpet , jag håller med !!
Puss !

Änglarnas hus sa...

Hahaha detta var aldeles föör roligt!!
Jag känner igen mig massor i detta med lirkandet och jag vet nog vad du viskade..brukar använda den strategin själv.. :)

Kram Sanne!!

Unknown sa...

Underbart!
Kvinnans list övergår mannens förstånd!
Vi vinner nästan alltid eller hur???

Måste säåga att ditt skåp blev bara så fint med porslin i.
Mem hur mycket spenat behövde du äta egentligen?????
Det skåpet väger ju en del eller hur??"!!!!!


Håller med Bodil/Mors farm, skriv en bok, jag har tjatat länge och nu är det fler än jag som tycker så.

Eller varför inte skicka in dina roliga givande inlägg till någon tidning som kan ha dis som krönikör..... Försöka duger.....
Du kan bara få ett nej, men jag tror nog att någon skulle nappa.
Du är ju en kändis i blogg världen.
Och vi är många som läser dina inlägg.
Du kan ju dessutom själv ta bilderna till dina krönikor....
Toppen!

Skaol bli roligt att se den färdiga ön......
Ha det bäst.
Kramisar Jeanette

Liten Bod sa...

Vilken vacker sångtext du översatt! Så makt över min gubbe har då inte jag... Han får vara ifred tills vi kommit hem från semestern nästa vecka :) Sen ska det fixas! Kram, Tina

BLOGG I THAILAND.SE - Följ vårt liv genom världen sa...

Åh allt du har och gör är ju så fint!
Kram!

http://www.shabbychicliv.blogspot.com/