Just do it!

Just do it!

lördag 9 januari 2010

Hej i natten mina kära!

Egentligen skulle jag kanske gå och lägga mig, men jag är bara så himla nöjd och glad och sprudlande av idéer, att det finns inte en chans..:) Och det är väl knappast något att sura över.
Varför då..?
-Bara därför!
Jag är bara så kär i livet, dessa årets första dagar. Så glad och tacksam över mitt liv. Mina möjligheter, min hälsa och mina kära familj! En känsla som borde väcka en varje dag, men som man på nåt sätt alldeles för ofta lägger i lådan "självklarheter". Så sjukt egentligen och själviskt! Och så ond man är mot sig själv!
För det är ju bara så underbart att må bra! Eller hur?
Att bara dra på ett litet smile och se, det kan läka dagen.
Jag har kommit på att när jag möter sura miner, otrevliga expediter etc. - Börjar jag le.
Inte vet jag om det funkar, fast jag inbillar mig det och då är det väl klart att det funkar, eller?!
Man lurar ju lilla tanken att man mår väl om inte annat!...Även om det kanske bara är livets påminnelse till mig om hur viktigt det är med vänlighet. Jag vet inte. Men jag vet att jag är ytterst lite för otrevliga människor.
-Och då vet ni det, också..:)

Gårdagen var ljuvlig. Först med jobb i ett fantastiskt hem. Och sen en kväll tillsammans med helt underbara Anna och Carina. Det kändes som vi varit vänner alltid! Två tjejer som jag aldrig hade fått träffa om jag inte bloggat! Och jag är förstås upp över öronen kär i dem idag också..:))) Vid frukosten imorse, försökte jag febrilt komma på ett sätt att behålla dem! Jag ville så inte att de skulle åka!
-Summan av den kardemumman blir i mitt huvud den, att...
Det återigen är en påminnelse om vad livet kan ge, bara man vågar och är villig att ta emot. Följt av ett leende, förstås. = Bloggpraliner forever..:)



Och så...
En bukett tulpaner,
Puss och kram och en
hel hög av tacksamhet
till DIG
...min kära besökare!

Och så ses vi alldeles, alldeles snart igen...

22 kommentarer:

Inspiration i vitt sa...

Hej min vän mitt i natten.
Det är väl du och jag som är vakna i bloggvärlden hihi.
Jag jobbar natt så jag kan sitta här länge om jag vill och om det finns tid till det.
Ja visst har vi mycket att vara tacksamma för som vi inte tänker på.
livet går sin gilla gång men så rätt var det är så kommer man på vad härligt det är och vad otroligt mycket man kan vara glad och glädjas över.
Vad gör det om tonåringarna bråkar eller ens man inte har nån lust att renovera sovrummet hihi, vi är en familj och vi är någorlunda friska.
Vilken lycka bara det att få träffa goa bloggvänner som man känner behörighet med, underbart. jag hade ju turen att få träffa några på vårat releesparty men annars har det varit dåligt med det.
Jag hoppas kunna få se flera bloggare framöver och det skulle vara såå kul att få träffa dig nångång. Sov gott vi hörs någon annan dag kram/Ingela.

The Joy of Nesting sa...

It is not so late here in Mexico!!

You have learned one of life's most simple secrets to being happy. Smile and say hello to all you pass by and they can not help but smile and be happy. It is true. It is a secret all of the people of Mexico know. It is the reason I moved here from the USA!!!

Pattie ;)
Mazatlan Mexico

Anci sa...

God morgon säger jag då :)
Tack för att du återigen klär mina tankar i ord. Tacksamhet & vänlighet är så vikigt. Jag tror också att det kan göra skillnad.

Stor kram till dig
Anci

Skatan sa...

Godmorgon din nattskata!

Antagligen sover du nu ;)

Ja, du leenden är kanske det mest avväpnande av allt. Det kan öppna de flesta dörrar, och vända de suraste munnar åt rätt håll igen!

Kram från ett lagom kallt norr.

Anna

Nooria sa...

For et deilig innlegg. Det er så viktig å skape seg det gode lykkelige liv. Et smil, en god duft, et deilig måltid sammen med noen man trives med, en bukett vakre tulipaner... alle disse små tingene gir lommer av lykke.

Ønsker deg fortsatt deilige vinterdager!

Änglarnas hus sa...

Hihi..puss o kram till dig mé..
Min stora inspirationskälla..
Vilken härlig färg det var på tulpanerna..brun/vinröda!!

Ha det bra och sluta aldrig le..eller att vara den just du är!!

Kramis Sanne..

Viveka i Bläckhornet sa...

Hej min skatt!

Så du är också en nattuggla emellanåt! Jag har helt vänt på dygnet och måste försöka bryta mönstret snart.

Dina alltid så fina tankar som väcker mig. Vi har ju så mycket att glädjas över och det gäller att lyfta fram dem. För min del känns det som att detta året kommer att bli toppen. Men jag mailar dig om det istället.

Kram på dig hjärtat

Viveka

Rummet för välbefinnande sa...

Hej du fina!
Blir alldeles lycklig när jag läser det du skrivit. Det här med att möta människor med ett leende, att överhuvudtaget SE en annan människa är fint tycker jag.

Tänk att vi har så mycket värdefullt att dela med oss av i livet och det mesta av det är alldeles gratis och dessutom så bara ökar det ju mer vi slösar med det. Det är glädje, kärlek och omtänksamhet.

Det min vän är något som du förmedlar och jag blir lite kär i dina tankar förstår du *ler stort*
Tusen tack för allt ljuvligt du förmedlar och delar med dig av.

Ha en underbar söndag och bara njut, med ett gott leende på läpparna.
Stor varm kram Mia

lottens vita och gröna sa...

hej du gör mig alldeles varm...behöver värmas...har en dååååååååålig dag, såere bara, man är liksom på fel sida om trevligheterna, morr nääää jag har ansvar själv hur jag är så nu ska jag rycka upp mig...tack för att du finns going!!! varmkram lotten

annashusidingtuna sa...

Har ännu inte haft turen att komma på någon bloggträff men jag kan tänka mig att det måste vara något alldeles speciellt att träffa någon som man "pratat" med via bloggen länge.
Kram Anna

tre nyanser av vitt sa...

Hej
Vad underbart fint du skriver om livet och människor.
Må så gott
Kram Marie

Vintage House sa...

Vad härligt du skriver jag tror helt på ett leende:) har oxå haft besök av Anna och Carina idag, mötte dem för första gången. Så Mysiga ser framemot mer besök av dem:) kram sandra

Tones landliv sa...

Hei!
Så koselig du skriver om livet...
Akkurat sånn føler jeg det og!

Er innom bloggen din rett som det er og du er kjempeflink!

Ha det fint!!

Emmas idéer sa...

Hej.

Jag är ofta in på din sida & läser och tittar på dina vackra bilder från Island.

Mitt drömresmål är Island & dit ska jag med familj åka så fort vi har tid & pengar!

Jag kan inte tänka mig något mer uderbart ställe än Island!

Ha en fortsatt trevlig söndag!

/Emma

kleine-creative-Welt sa...

Oh you already have such a wonderful spring bloomer -
it looks so nice and warm for my heart and soul -
best wishes - Ruth

K sa...

KRAM Å PUSS TIlL DEJ OXÅ OCH TACK FÖR ALLA FANTASTISKA BILDER,INLÄGG OCH INSPIRATION ;D /K <3

Sussi / Sussinghurst sa...

Sikke et dejligt optimistisk indlæg på din blog - og så smukke blomster, ganske forårsagtigt.
hej

Elin | Draumesidene sa...

Takk for gode ord, og for at du minner oss på kva som er viktig i livet! Nydelige tulipanar!

Ha ei flott, ny veke!
God klem frå Elin :)

Sköna o Gröna Ting sa...

Kikar in för att jag behöver inspiration.., idétorka men det kliar i fingrarna som attans!!!
Måndag, ny vecka och nya tag....
Hoppas din helg har varit lugn och skön.
Önskar dig en härlig start på veckan...
Skickar med en massa värmande kramar
Marianne

Annas skattkammare sa...

Fint du skriver och så tänkvärt.. =) Låter som ni hade en urmysig kväll!
Kram /Anna

Jes/Vita villa vila sa...

Heeej goa vännen,

Nu var det på tok för länge sedan som jag var hos dig & hälsade på! Ska det bli ändring på under året :).

Önskar dig ett underbart gott nytt år Gúa och det är som alltid en fröjd att besöka din ljuvliga sida!

Tankvärda ord har du också ♥

Kram kram Jes

Made in Persbo...Carina sa...

Å ljuvliga goa vän!
Tårarna rinner här idag och jag längtar tillbaka till fredagens mysiga stund hos er. Era välkomnande famnar.
Det var så härligt att få umgås med er. Hoppas vi kan träffas snart igen.

KRAAAAM gumman! och krama maken med :)