Just do it!

Just do it!

onsdag 29 juni 2011

Fredag 1/7, öppet 13 - 18 i Mor Ágústas. Lördag 2/7 och 3/7 = STÄNGT!

Hej mina solar!

Ja, jag är kvar, om än väldigt tyst i sommaren.
Jag har haft en underbar tid med min väninna som nu åkt hem igen. Det blir lite tomt och man tänker, lite för mycket kanske.
 Jag saknar henne men är samtidigt så glad över att hon kom hit, till mig. Att ha en sån fin vän. Att känna sån kravlös kärlek.
Fast, det är bra att stanna upp ibland och uppskatta tiden i nuet.
Det är så mycket vi vet om varann, som vi förstår om varann.
I tystnaden, 
blicken, 
orden 
och skratten.
Och det drar mig tillbaks till något som var, fast fortfarande är.
Vet inte om ni förstår, men tror det, och framförallt hoppas det, för så är det när man har en vän.

Mina älvor och troll på landet mitt långt i norr, är mina rötter och kommer förbli så för evigt. Under tiden vandrar jag vidare, (om än just nu lite vilsen), i vårt underbara Sverige. Som gett mig så många fina möten och människor jag inte vill vara utan, och som ger mina rötter ny jord att befästa...

-Ta hand om varann mina kära vänner.

Lite bilder från förra sommaren då jag och Lina möttes för första gången och experimenterade med en tom veranda vi fick låna här i min lilla by, för att känna oss för lite, och som just nu är med i Vackre Hjem..:)

 Verandan innan jag med mig lite smått hemifrån..:)
 Just dessa bilder är mina bilder, men jag tycker ni ska absolut besöka duktiga Linas vackra sida! 
Och är du inredningsstylist som behöver fotograf, absolut kontakta henne! 

Tusen tack för alla besök trots min tystnad i rymden, 
alla varma hälsningar 
och uppmuntran!

Ni är bäst..❤❤❤


*psst* ni ser att jag har stängt i helgen, men vill ni hit nångång jag inte har öppet är det bara att maila mig!

13 kommentarer:

Johanna Stålros sa...

Det är underbart med äkta vänner och så är det underbart med dina bilder!!!! Kram Johanna

Åsa sa...

jag förstår hur du menar :)..vänskap byggd på kravlös kärlek är underbar :)
vilka underbara bilder..helt fantastiska!!
kram Åsa

Ulrika sa...

Var rädd om dej och ha en bra sommar! Härliga bildern!!!
kram från Ulrika som kom och hälsade på dej och din butik för ett par veckor sedan. Jag är korthårig nu... : )

Rummet för välbefinnande sa...

Kram gumman - blir så glad när jag läser att du har det bra. Lite tid till eftertanke och reflektion är alltid bra, och det är lite av en lyx faktiskt.
Sådana vänner är en riktig skatt. Just precis det här att man kan vara tillsammans och förstå och veta - utan ord. När man berikar varandra i tystnaden så där.

Såg bilderna i Vakre och de är så fina. Tycker mig känna igen ett förkläde där i fönstret........ Hmmmm!

Sköt om dig nu också hörs vi snart igen då!
Puss och kram

*sitter här och väntar ivrigt just nu*

rosenälvorna sa...

Underbara bilder på vacker inredning!! Ska ner till Ystad nu v. 27 och hoppas att du kommer att ha öppet, så jag kan besöka dig! Någon dag!? Håller koll på din sida, annars skickar jag mail vad jag förstår?Christina

Sigga sa...

Allt sem þú sagðir "back to you sweetie" Mússí múss <3 vänskap byggd på kravlös kärlek är underbar :) Stal þessu hér til hliðar :*

Knúsaði Tóta og Daníel og takk fyrir yndislegann tíma með ykkur :*

Norregård sa...

Så vackra bilder, du är ju bara bäst...som vanligt:))
Må gott i sommaren du fina!!

Varmaste kramen Malin

Anonym sa...

Hallå där du goa människa!!!
Underbart med riktiga vänner som alltid finns där i ur o skur.
Kraam Therese
(www.herbretantik.se)

Gail sa...

I like the breezy, honeysuckle sweet feeling of your porch. The clothes as outside curtains gives me an idea how to use my vintage aprons. Thanks for sharing.

makyloua sa...

j'adore les ambiances que tu proposes j'aime venir me promener sur ton blog...je regarde les mises en scène ...le plaisir des yeux à défaut de comprendre le texte
amicalement
laurence from france

Puumuli sa...

Man får en känsla av Provence när man ser de vackra bilderna! Så trevligt med en hjärtevän på besök...

Kram
Sari från Puumuli

Mary sa...

very very nice :)

Kärt barn har många namn sa...

Din Blogg ger mig ro i själen,söker mig ofta hit när jag behöver ny energi!! Tack